برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
کنعانی:

۲ هزار تاجر در نمایشگاه اکسپوی تهران حضور دارند

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از حضور مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده در نمایشگاه اکسپوی تهران خبر داد.

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، امروز در نشست خبری در محل ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (اکسپو ۲۰۲۴) اظهار کرد: روز ملی خلیج فارس را تبریک می‌گویم؛ خلیج فارس بخشی از هویت انکارناپذیر و تاریخی ما است؛ ایران همواره منادی تحکیم دوستی‌ها میان برادران منطقه و حوزه خلیج فارس بوده است.

وی افزود: دولت‌های منطقه این توانمندی را دارند که با همکاری مشترک، گام‌های لازم برای توسعه پایدار و شکوفایی در منطقه را بردارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به برگزاری نمایشگاه اکسپو، گفت: برگزاری این نمایشگاه با مشارکت گسترده تجار و بازرگانان کشورهای مختلف، نشان‌دهنده آن است که ایران در کنار عزم و اراده جدی برای توسعه سیاسی و ایفای نقش موثر و هم‌افزا برای تحکیم ثبات و امنیت در منطقه، به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع مشترک با همه دولت‌ها هم اهتمام ویژه دارد.

کنعانی ادامه داد: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با همکاری نزدیک وزارت امور خارجه، وزارت صمت و سازمان توسعه تجارت از هفت ماه پیش کلید خورد. مقامات عالی ۲۴ کشور در سطوح مختلف و ۲هزار تاجر منتخب و برگزیده، در این نمایشگاه حضور یافتند؛ همچنین نمایندگان تجاری بیش از ۱۰۰ کشور در این نمایشگاه حضور دارند.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از ۷ گروه تجاری، شیلات، گردشگری، دارو، تجهیزات پزشکی، صنعت ساختمان، فنی و.. تشکیل شده است.

کنعانی با اشاره به دستاوردهای نمایشگاه اکسپو، گفت: شاهد برگزاری نشست‌های دوجانبه بسیار خوب میان تجار شرکت‌کننده و تولیدکنندگان ایرانی بوده‌ایم؛ این نمایشگاه تا ۱۲ اردیبهشت دایر خواهد بود. این نمایشگاه می‌تواند در میزان همکاری‌های ایران با کشورهای مختلف، جهش جدید ایجاد کند؛ ابعاد تجاری و اقتصادی این نمایشگاه، در کنار ابعاد سیاسی آن حایز اهمیت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: برگزاری این نمایشگاه در شرایط جاری منطقه‌ای، نتیجه‌ای درخشان و مطلوب و هم‌افزایی مکمل میان دستگاه‌های اجرایی و نهادهای دولتی است.

کنعانی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سرکوب دانشجوهای معترض آمریکایی به نسل‌کُشی در غزه اظهار کرد: آنچه در دانشگاه‌های آمریکا طی روزهای اخیر شاهدش هستیم، نشان‌دهنده بیداری جامعه جهانی و افکار عمومی جهان نسبت به مساله فلسطین و نسل‌کُشی توسط رژیم اسراییل با همراهی آمریکا است.

وی در این باره افزود: آزاداندیشان جهان، بیش از این، تداوم جنایات در غزه را تحمل نخواهند کرد و صدای بلند آن‌ها، خاموش‌شدنی نیست و نمی‌توان با اقدامات پلیسی، صدای معترضان را خاموش کرد.

کنعانی ادامه داد: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، برخورد خشن و نظامی حکومت آمریکا با فضای دانشگاهی را به هیچ‌وجه نمی‌پذیرد و این برخورد را مردود می‌داند؛ لذا ضرورت دارد جامعه جهانی به این مهم توجه کند.

وی گفت: برخورد همراه با خشونت با مطالبات دانشجویی، صحیح نیست و رفتارهای خشونت‌آمیز باید به سرعت متوقف شوند؛ طبیعتاً صدای دانشجویان با سیاست‌های خشن موجب خاموشی مطالبات بر حق جهانیان نخواهد شد و لازم است دنیا به‌ویژه کشورهای همراه رژیم منفور اسراییل، به این صداها توجه کنند.

کنعانی با اشاره به حضور هیات اقتصادی ریاض در نمایشگاه اکسپو، گفت: خوشبختانه روابط دو جانبه ایران و عربستان در مسیر طبیعی خود پیش می‌رود و شاهد تداوم گفت‌وگوها میان دو کشور در دو سطح سیاسی و اقتصادی هستیم.

وی تصریح کرد: حضور هیات اقتصادی عربستان در نمایشگاه اکسپو، نشانه نگاه همسوی دولت عربستان با ایران است؛ موضوعات اقتصادی را از ابتدای گفت‌وگوهای دو کشور برای از سرگیری روابط، داشتیم؛ همچنین همزمان هیات دولتی ایران نیز در دو سطح و به دو منظور در ریاض به سر می‌برند؛ این هیات به سرپرستی آقای خاندوزی وزیر اقتصاد، در ریاض حضور دارند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر صفری به ریاض، گفت: هیات شرکت‌کننده در سطح معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ریاض، فرصت مغتنمی است تا ایران در سطح مناسب با حضور در این اجلاس (اجلاس داووس) به گفت‌وگوهای سیاسی و همکاری‌های مشترک‌ میان دو کشور استفاده کند. افق پیش روی دوکشور ایران و عربستان را روشن می‌دانیم.

وی در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به سفر «احمدیان» دبیر شورایعالی امنیت ملی به روسیه جهت شرکت در اجلاس سن‌پترزبورگ گفت: ایران همواره از فرصت حضور در این اجلاس‌ها به‌ویژه در حوزه امنیتی استفاده کرده است. حضور آقای احمدیان در این نشست، در همین چارچوب صورت گرفته است.

کنعانی گفت: موضوعات مختلفی از جمله وضعیت فلسطین مطرح است؛ همچنین هیات ایرانی در حوزه مربوط به امنیت بین‌المللی و سایبری در این نشست شرکت کرده است. ۵ پیشنهاد از سوی ایران در این نشست مطرح شده که نشان‌دهنده ابتکار عمل ایران است.

وی با اشاره به گفت‌وگوهای هسته‌ای گفت: گفت‌وگوها و تماس‌ها و تبادل پیام‌های دیپلماتیک، در روش‌های مقتضی ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به اقدام پارلمان اروپا در تروریستی‌خواندن نام سپاه پاسداران افزود: موضع روشنی در این‌باره داریم. سپاه پاسداران مهم‌ترین نقش را در تامین امنیت ملی و مقابله با تهدیدات خارجی داشته و دارد. نقش سپاه پاسداران در مقابله با گروه‌های تکفیری و تروریسم بین‌المللی، نقش منحصر به فرد و تعیین‌کننده است.

کنعانی تصریح کرد: اعضای پارلمان اروپا توجه کنند که اگر سپاه نبود، داعش پشت درب‌های پارلمان اروپا قرار داشت؛ سپاه نیروی رسمی و نظامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بخش دیگری از این نشست خبری با اشاره به حادثه تروریستی در روسیه گفت: هرگونه اقدام و عملیات تروریستی علیه شهروندان و اماکن دولتی در روسیه و در هر کشور دیگری، محکوم است؛ در ارتباط با مبارزه با تروریسم، در کنار کشورهای دوست از جمله روسیه قرار داریم. 

وی با اشاره به سفر هیات تجاری و اقتصادی کره شمالی به ایران، افزود: در نمایشگاه اکسپو، ۲۴ کشور در سطح هیات‌های دولتی و ۲هزار تاجر حضور دارند؛ حضور هیات کره شمالی در ایران هم در همین چارچوب است؛ سابقه روابط دیپلماتیک ایران و کره شمالی بیش از ۵ دهه است؛ روابط ایران با کره شمالی در چارچوب رویکرد دیپلماتیک در قبال سایر کشورها است؛ هیات کره شمالی به دعوت وزیر صمت به ایران آمده و اکنون در تهران حضور دارد.

تاریخ: 1403/2/10
موضوع: اجتماعی
اشتراک گذاری:          
لینک کوتاه:

نظرات
نام:
ایمیل:
وب سایت:
متن:
کد امنیتی:کد امنیتی
تکرار کد امنیتی:

اخبار مرتبط

نگاه دولت به کتاب راهبردی است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، امروز در نشست خبری در محل نمایشگاه بین‌المللی کتاب اظهار کرد: نگاه دولت به مساله کتاب و کتاب‌خوانی، ...

مخالفت مجلس با کاهش ساعت کار زنان به ۲۰ ساعت در هفته

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ صحن مجلس در جریان ...

تکذیب برخی ادعا‌ها در مورد زندانیان رأی باز زندان بوکان

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ اخیراً مطلبی در خصوص شرایط کاری زندانیان رأی باز زندان شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی در فضای مجازی منتشر شده است.  در رابطه با ...

قبر برای «دفن روز» رایگان است/ سرپا کردن پایانه جدید شرق زمان بر است

به گزارش حمیت نیوز(حمنا)؛ مهدی چمران پیش از آغاز دویست‌وسی‌وششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح دستور جلسه امروز شورا اظهار کرد: ...

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز