برای استفاده از همه امکانات سایت باید جاوا اسکریپت مرورگر خود را فعال کنید.
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1403
عناوین دانش و فناوری
<<  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>

دردسرهای هوش مصنوعی؛ نشان‌گذاری «دیپ فیک‌ها» برای انتخابات

«دیپ‌فیک» [جعل عمیق] صوت، تصویر و فیلم‌هایی درباره افراد و مکان‌ها و موقعیت‌های واقعی است که توسط هوش مصنوعی برای فریب مخاطب تولید می‌شود. شرکت‌های فناوری به منظور جلوگیری از تاثیرگذاری دیپ‌فیک‌ها روی انتخابات‌های پیش رو در سراسر جهان، شروع به نشان‌گذاری آنها کرده‌اند. ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/25

هوش مصنوعی «عالم‌گیر» GPT-4o رونمایی شد؛ حیرت‌انگیز، پرسرعت و رایگان

OpenAI مدل زبانی بزرگ جدیدی به نام GPT-4o معرفی کرد که سرعت قابل توجهی دارد و به رایگان در دسترس همه قرار می‌گیرد.
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/25

تولید بازی رایانه‌ای با اولویت حجاب و فلسطین

وزیر ارشاد گفت: دوستانمان تلاش کردند بر اساس نظام اولویت‌بندی فرهنگی اقدامات صورت گیرد، در حوزه تنظیم‌گری در مرز قانون حرکت می‌کنیم، ولی در حوزه حمایت به بخشی توجه می‌کنیم که به ترویج آرمان‌های انقلاب کمک کند، به همین دلیل اگر به اولویت‌هایی که بر اساس آن‌ها کار‌ها تولید ...
منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/25

سایت‌های 5G کشور از مرز ۱۸۰۰ عبور کرد

منبع: انتخاب
تاریخ: 1403/2/25

پورنوگرافی با ChatGPT مجاز می‌شود؟

OpenAI که با خلق ChatGPT انقلابی در هوش مصنوعی پدید آورد، پیش‌نویس دستورالعمل رفتار فناوری هوش مصنوعی را منتشر کرد. از قرار معلوم، این شرکت برای بهره بردن از چرخه مالی وسوسه‌کننده صنعت پورن به چگونگی تولید «مسئولانه» محتوای هرزه‌نگاری می‌اندیشد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

هدف دولت از تدوین «شیوه‌نامه فروش اینترنتی نان» چیست؟

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، تتا اعلام کرد که شیوه‌نامه فروش اینترنتی نان با بهره‌مندی از تجارب سکوها و در نظر گرفتن دغدغه‌های فعلی در این زمینه، نوشته شده است و در مرحله تصویب و ابلاغ قرار دارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

آلایندگی نفتی را با موهای خود پاک کنید

سازمانی غیرانتفاعی در آمریکا به جمع‌آوری موهای انسان و ساخت تشک‌هایی مخصوص از آن‌ها مشغول است تا از آن‌ها برای جذب آلودگی‌های نفتی استفاده کند. البته آلایندگی مو هم مشکلات خاص خودش را دارد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

نگرانی‌ها به حقیقت پیوست: هوش مصنوعی، انسان‌ها را فریب داد

محققان در مورد پتانسیل سیستم‌های هوش مصنوعی برای درگیر شدن در رفتارهای فریبنده هشدار می‌دهند و می‌گویند هوش مصنوعی می‌تواند پیامدهای اجتماعی جدی داشته باشد. آن‌ها بر نیاز به اقدامات نظارتی قوی برای مدیریت مؤثر این خطرات تاکید می‌کنند.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

رقابت مثبت زارع‌پور و طالبان برای گسترش شبکه فیبر نوری

وزرای ارتباطات ایران و افغانستان در تلاشند تا شبکه فیبر نوری را در کشور خود توسعه دهند؛ اما در شرایطی که گسترش شبکه فیبر نوری در ایران با مشکلات متعددی از قبیل عدم تأمین تجهیزات مناسب و کمبود نقدینگی روبه‌رو است، دولت طالبان از چین خواسته است تا سراسر افغانستان را به فیبر نوری ...
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25

این شیشه نشکن و نسوز از چوب بامبو ساخته شده است

پژوهشگران چینی از بامبو شفاف برای ساخت نوعی شیشه استفاده کرده‌اند که ضد شعله، ضد دود و فوق‌آب‌گریز است. با استفاده از این فناوری می‌توان جایگزین نشکن و مقرون‌به‌صرفه‌تری برای شیشه سیلیکا به دست آورد.
منبع: خبر آنلاین
تاریخ: 1403/2/25
<<  1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >>

طراحی سایت و پشتیبانی: رسانه پرداز